نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رفت بوروسیا دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن| امباپه در حسرت فینال؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها پخش زنده بازی النصر و الخلیج در جام حذفی عربستان+ تماشای آنلاین نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها| خواب آور و بی‌فایده! ویدئو خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه‌کاره استقلال به‌دنبال مربی خارجی سهمیه خارجی پرسپولیس کاهش پیدا کرد نتیجه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)| تساوی دل‌سردکننده ویدئو خلاصه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر فوتبال(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترکیب پرسپولیس برای بازی با سپاهان اعلام شد | بیرانوند در ترکیب اصلی پخش زنده بازی دورتموند و پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین فن دایک در رادار بایرن مونیخ ستاره سابق پرسپولیس مربی تیم ملی شد اوبلاک در لیست فروش اتلتیکومادرید پخش زنده بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر + تماشای آنلاین اعلام ترکیب استقلال مقابل تراکتور پخش زنده بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر + تماشای آنلاین سرمربی برزیلی پرسپولیس جزو ۱۰ مربی گران ایران هم نیست محرومیت اسماعیلی‌فر و تغییر خط دفاعی پرسپولیس مقابل سپاهان اعلام ترکیب تراکتور مقابل استقلال
سرخط خبرها

درخشش هندبالیست‌ها با لهجه مشهدی| تاریخ‌سازی حیدرپور و یاران خراسانی

  • کد خبر: ۱۴۶۰۶۶
  • ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
درخشش هندبالیست‌ها با لهجه مشهدی| تاریخ‌سازی حیدرپور و یاران خراسانی
درباره عملکرد ستاره‌های مشهدی که در صعود تیم‌ملی هندبال ایران به دور دوم جام‌جهانی درخشیدند.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ غریو شادی ملی‌پوشان در سالن تائورون‌آرنای شهر کراکوف لهستان به هوا بلند می‌شود. شاید شاگردان «وسلین وویوویچ» به‌خوبی می‌دانند که برد مقابل شیلی در نخستین گام رقابت‌های جام‌جهانی هندبال تا چه حد برای آن‌ها و تاریخ این رشته ورزشی در ایران مهم و کلیدی است. بااین‌حال، هیچ‌کدام از ملی‌پوشان تصورش را هم نمی‌کردند این برد آن‌ها را به مرحله دوم رقابت‌ها می‌رساند تا علاوه بر شیرینی یک برد در عرصه جهانی، طعم صعود به دور بعد را هم بچشند.

تیم‌ملی هندبال ایران این روز‌ها در لهستان است و درگیر رقابت‌های جام‌جهانی است. تورنمنتی که کمتر کسی فکرش را می‌کرد جوانان ایرانی بتوانند در آن بیش از یک هفته دوام بیاورند، اما حالا آن‌ها فرصت چالش تماشایی رویارویی با ابرقدرت‌های دیگری از دنیای هندبال به‌جز اسپانیا را دارند. معجزه‌ای که البته با نقش‌آفرینی پررنگ ستاره‌های خراسانی این تیم حاصل شد و حالا همه از پنج یار خراسانی تیم‌ملی می‌گویند که توانستند با عملکردشان این صعود تاریخی را رقم بزنند.

صعود با طعم خراسانی

تیم‌ملی هندبال ایران با پنج ستاره خراسانی‌اش در گروه نخست رقابت‌های جام‌جهانی هندبال که به‌میزبانی مشترک لهستان و سوئد درحال برگزاری است، حضور داشت و توانست در پایان دور اول با یک پیروزی مقابل شیلی و قبول دو شکست برابر اسپانیا و مونته‌نگرو به مرحله دوم صعود کند. شاگردان ایرانی سرمربی مونته‌نگرویی مقابل تیم‌ملی مونته‌نگرو هم می‌توانستند برنده بازی باشند، اما تجربه این تیم نگذاشت ایرانی‌ها به دومین پیروزی خود برسند. تیم‌ملی ایران با قرارگرفتن در رده سوم جدول چهارتیمی گروه حالا به مرحله دوم رفته است.

۵ ستاره در دور دوم جام‌جهانی

مجتبی حیدرپور، محمدرضا اورعی، محمدرضا کاظمی، امید سرپوشی و مهرداد صمصامی پنج بازیکن خراسانی‌تبار تیم‌ملی هستند که هرکدامشان در این تورنمنت تا اینجا ستاره تیم بودند. بازیکنانی که حالا همراه با تیم‌ملی در دور دوم باید سه بازی سخت مقابل فرانسه، لهستان و اسلوونی انجام بدهند. سه دیداری که هیچ‌کس از تیم‌ملی توقع ندارد در آن پیروز باشد، اما به‌یقین با درخشش این ستاره‌ها می‌تواند عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد. تیم‌ملی ایران امروز از ساعت ۱۸ مقابل اسلوونی به میدان می‌رود، روز جمعه از ساعت ۲۰:۳۰ با فرانسه، از جدی‌ترین مدعیان قهرمانی، مصاف می‌کند و بالاخره یکشنبه هفته آینده از ساعت ۲۰:۳۰ به‌مصاف یکی از دو میزبان مسابقات یعنی لهستان خواهد رفت.

مجتبی حیدرپور؛ کاپیتان و مرد ۷ متر

مجتبی حیدرپور بی‌تردید شاخص‌ترین ستاره مشهدی تیم‌ملی هندبال است. مردی که سال‌هاست کاپیتانی تیم‌ملی را به‌عهده دارد و در این تورنمنت هم با شماره ۲ بیش از سایر بازیکنان خراسانی برای تیم‌ملی به میدان رفته است. حیدرپور که در پست گوش‌چپ بازی می‌کند، امسال در عضویت باشگاه فولاد مبارکه سپاهان اصفهان است. تیمی که با هفده امتیاز صدرنشین لیگ‌برتر تا قبل از تعطیلات جام‌جهانی بوده و مدعی اصلی قهرمانی است. حیدرپور که تاکنون سه قهرمانی در لیگ‌برتر را تجربه کرده، به‌دنبال ششمین عنوان قهرمانی با سپاهان است. او که حالا سنش بیش از سی سال است، آخرین سال‌های حضورش در تیم‌ملی را پشت‌سر می‌گذارد. حیدرپور که به مرد پرتاب آزاد هفت‌متر ایران مشهور شده است، در طول این رقابت‌ها بار‌ها ضربات پنالتی را به گل تبدیل کرد.

محمدرضا اورعی؛ چپ‌دست مهارنشدنی

محمدرضا اورعی که کمتر از ۲۵ سال دارد، دومین مشهدی فهرست تیم‌ملی است که بعد از حیدرپور بیش از دیگران بازی کرده است. چپ‌دست تیم‌ملی در پست بغل‌راست بازی می‌کند و در جریان این رقابت‌ها بار‌ها با چپ‌های رام‌نشدنی‌اش دروازه حریفان را فتح کرده است. اورعی امسال با مجتبی حیدرپور، همشهری‌اش، در تیم سپاهان اصفهان توپ می‌زند. محمدرضا کاظمی در دقیقه ۹۰ به‌علاوه چند و حتی دیرتر روادیدش را برای سفر به لهستان دریافت کرد، اما با وجود این مورد اعتماد وسلین، سرمربی مونته‌نگرویی تیم‌ملی، قرار گرفت.

محمدرضا کاظمی؛ پشت خط مطمئن حیدرپور

محمدرضا کاظمی جوان‌ترین بازیکن خراسانی تیم‌ملی هندبال است. او که در پست گوش‌چپ بازی می‌کند، در این مسابقات بیشتر پشت‌خط کاپیتان مجتبی حیدرپور قرار گرفته، اما بازهم در دقایقی که به بازی آمده، توانسته است عملکرد خوبی از خودش به‌جا بگذارد. کاظمی در عضویت باشگاه شهید شاملی کازرون است و امسال این تیم تا اینجای فصل در جایگاه دوم جدول قرار دارد. تیم هندبال شهید شاملی کازرون در لیگ‌برتر هندبال ایران با پانزده امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد. کاظمی هم مانند محمدرضا اورعی مشکل دریافت روادید برای سفر به لهستان داشت که این مشکل در دقیقه ۹۰ حل شد و او به تیم‌ملی اضافه شد.

امید سرپوشی؛ جانشین مطمئن سیاوشی

دروازه‌بان سبزواری تیم‌ملی هندبال در این تورنمنت یک جانشین مطلق برای سیاوشی، سنگربان شماره‌یک نبود. امید سرپوشی در این تورنمنت دقایق زیادی به میدان آمد و می‌توان گفت سرمربی ایران تقریبا به‌طور مساوی به او و سیاوشی بازی داد. سرپوشی هربار به زمین آمد، توانست به‌ویژه در ضربات پنالتی کمک‌حال تیم باشد و ضربات حریفان را از منطقه هفت‌متر مهار کند. او در سی‌وپنجمین دوره رقابت‌های لیگ‌برتر هندبال برای تیم مس کرمان بازی می‌کند. سرپوشی هم کمتر از ۲۵ سال دارد و هنوز می‌تواند سال‌ها برای تیم‌ملی بازی کند.

مهرداد صمصامی؛ مستحکم با تعلیق‌های زیاد

مهرداد صمصامی اصالتا مراغه‌ای است، اما سال‌های سال است که زندگی‌اش را به استان خراسان آورده است و او را خراسانی می‌دانند. مدافع قوی‌هیکل تیم‌ملی هندبال بیش از سی سال دارد و شاید این آخرین حضور ملی‌اش باشد. صمصامی در این تورنمنت کمتر از دیگران به بازی گرفته شد، اما هربار هم به زمین آمد، وظایف دفاعی‌اش را به‌خوبی ایفا کرد و تعلیق‌های دودقیقه‌ای زیادی هم گرفت. او امسال در تیم مس کرمان بازی می‌کند.

به‌دنبال رتبه‌ای بهتر از بیست‌ویکمی

تیم‌ملی هندبال ایران تاکنون فقط یک‌بار پیش از این توانسته است به جام‌جهانی برسد که آن‌هم به سال ۲۰۱۵ بازمی‌گردد. زمانی که رقابت‌ها در کشور قطر برگزار می‌شد و آن‌موقع مسابقات در چهار گروه شش‌تیمی بود که تیم ایران در گروه کرواسی، مقدونیه، تونس، اتریش و بوسنی‌وهرزه‌گوین ششم شد. تیم‌ملی ایران در آن دوره با برد مقابل شیلی و عربستان در مرحله بعد به مقام بیست‌ویکم از جمع ۲۴ تیم حاضر در مسابقات رسید. رقابت‌های این دوره جام‌جهانی با حضور ۳۲ تیم برگزار می‌شود و حالا ملی‌پوشان با صعود به دور دوم قطعا رتبه‌شان بهتر از بیست‌وپنجم خواهد بود و باید در سه بازی بعدی طوری نتیجه بگیرند که دست‌کم از رتبه ۲۱ سال ۲۰۱۵ جایگاه بهتری پیدا کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->